topical steroids withdrawal

Nu ska jag ta och visa er hur jag har sett ut från dag 24 till dag 133.

Från dag 1 till dag 74 var det ett rent helvete. När jag tänker tillbaka  så förstår jag inte hur jag orkade? var tvungen att byta lakan flera ggr/vecka p.g.a. att det kom vätska när jag kliade (på nätterna kliade jag som mest). Nästan VARJE morgon var jag helt våt och klibbig på bröstet och i ansiktet. Vätskan som kommer ur såren luktar dessutom jätte äckligt! Hade ofta uppsvälda ögon. Att gå i duschen var hemskt, när man kom ur duschen var man tvungen att smörja bassalva annars skulle man "stelna bort" och när man smorde sved de som fan :(

Här är jag inte alls lika röd som jag var i början, dock väldigt torr.
Dessa bilder har jag tagit idag och vilken skillnad när man jämför!!
 
+ Det kommer ingen vätska när jag kliar.
+ Behöver inte byta lakan lika ofta som förut.
+ att gå i duschen/bada bastu är skönt.

 
Har fortfarande många dagar kvar av det här eländet, men kul när man ser att det går åt rätt håll :)
3 kommentarer
Sara

Hej! Har du hittat några produkter som du tycker hjälper helt?
Vet du om det finns någon Svensk stödgrupp för tsw?

Jag går nämligen själv igen TSW nu :/

//Sara

Svar: Hej! tror inte det finns någon produkt som hjälper helt. Det bästa skulle vara att inte smörja något alls, och låta kroppen/huden sköta det. Jag använder en bassalva och smörjer högst 2 ggr/dag men har funderat på att sluta helt men det är så svårt.. hur ser du på kosten?

är med i en grupp på fb men den är på engelska.
Kämpa vidare! 👊
Matilda Lönnvik

Hej! Hur gick detta över? Behöver all hjälp jag kan få för har haft detta i ansiktet i 3 år.

hej! Hur blev det bättre för dig? Jag har haft mitt i 3 år nu och ingenting hjälper :( tar kortison ibland men det dämpar bara för tillfället. Tacksam för svar

Hej! Hur gick detta över? Behöver all hjälp jag kan få för har haft detta i ansiktet i 3 år.

hej! Hur blev det bättre för dig? Jag har haft mitt i 3 år nu och ingenting hjälper :( tar kortison ibland men det dämpar bara för tillfället. Tacksam för svar